Sivut

keskiviikko 30. syyskuuta 2015

Niitä ja näitä

Aikalailla tasan 3 viikon postaustauko, hups..

Mitäs tässä onkaan ehtinyt tapahtua. Viikko viime postauksen jälkeen mulla oli taas hieman erilainen ratsu allani, nimittäin eestinponi Eemeli. Tunnilla keskityttiin lähinnä siirtymisiin, eikä mulla ole tunnista erityisemmin mitään kerrottavana. Eemeli oli ihan jees, ei ihan mun juttu kuitenkaan.
Samaisena päivänä irtohypytettiin muutama hevonen (Nalle, Maka ja Manta), enkä tietenkään tajunnut napsia sieltä kuvia, pahoitteluni siitä
Vilma-poni!

Seuraavalla viikolla kiipesinkin sitten taas Kallen selkään. Tunnilla mentiin lähinnä sitä kuviota jonka nimeä en nyt millään muista (:D) mutta jossa siis ratsastettiin vähänniinkuin neliötä jonka joka kulmaan tuli ympyrä ulospäin. Tätä mentiin käynnissä ja ravissa, otettiin sekaan muutamat pysähdykset ravista jne. Kalle oli aika tosi kiva hetkittäin, mä itse vain jäin sinne matkustelemaan toisinaan. Silloin kun itse muistin ratsastaa, niin ponikin meni kyllä tosi hyvin! Laukoissa poni oli tosi mukavan ja rento, laukannostot meni tosin vähän löysiksi.

vesikuppien pesua
Ahkerana maneesin kastelua kun sadetin katosi jonnekin :D




Tällä viikolla sitten taas kiipesin vähän erilaisen hevosen selkään. Meidän opettaja haluaa nähdä mun ratsastusta ja yhteistyötä mah. monen hevosen kanssa, ja nyt kun sain mahdollisuuden mennä Nalle- nimisellä ruunalla niin senhän selkään minä sitten kiipesin.

Aloteltiin tunti taivuttelemalla hevosia ympyrällä pitkin ohjin mun tutustuessa hevoseen. Otettiin mukaan muutamia pysähdyksiä, ja sen jälkeen ravi-käynti-ravi siirtymisiä. Ja ai että siinä ravissa oli istumista! En edes muista milloin viimeksi oon joutunut keskittymään niin paljon harjotusravissa istumiseen, ehkä joskus 2013 kesällä Patun kanssa. Eikä silloinkaan siinä ollut niin paljon vaikeuksia istua.
Päädyin sitten ottamaan jalustimet pois jalasta kaulalle häiritsemästä ja hikihän siinä tuli kun sielä selässä yritti istua ja samalla myös näyttää siltä etten kohta lennä alas, hah. Pikkuhiljaa sekin siitä lähti sujumaan, ja olin Nalleen kyllä tosi tyytyväinen!
Tän jälkeen tehtiin vielä tehtävää, jossa päädyssä nostettiin laukka, laukattiin kulma ja pitkän sivun alussa siirtyminen raviin ja lopussa käyntiin, ja päädystä taas laukannosto. Ja se lamppu syttyi. Vihdoin. Mähän olen tottunut nostamaan laukan ulkopohjetta taaksepäin siirtämällä, mutta nämä on opetettu siihen että sisäpohjetta siirretään hieman eteenpäin  ja sisäistuinluuta "pyöräytetään". Vaikka mä olen parhaani yrittänyt niin en vain ole ihan täysin hommaa sisäistänyt, kunnes tänään se lamppu todellakin syttyi ja mä vihdoin kunnolla ymmärsin miten se laukka nostetaankin. Ja me saatiin kyllä tosi hyviä nostoja, toki sekaan mahtui muutamat ei-niin-hyvät, mutta olen kyllä todella tyytyväinen! Samoin olin mun istuntaan aika tosi tyytyväinen, sillä keskityin siihen kunnolla ja alkoihan se jo hieman näyttää paremmalta.
Lopuksi ravailtiin loppuravit eteenalas kahdeksikolla. Ai että, oli tuo Nalle kyllä ihan tosi hieno kokemus ratsastaa vaikka se ravi kamalaa olikin!

Nalle


Opiston pyörät on kyllä laatutavaraa :'D

Perjantaina lähden porukoiden kanssa viikoksi lappiin, ja tullaan takaisin vasta ensilauantaina, joten ensiviikolta ei hevoskuulumisia näillä näkymin ole tulossa.
TET mulla on vko 44-45 ja silloin olen sitten viikot Nastolassa Ratsutalli Uusmattila- nimisellä tallilla. Niihin aikoihin sitten varmaan postauksiakin tulee aktiivisemmin (:

1 kommentti:

  1. Mietin vaan et kuka toi söpö tyttö täs blogis on?

    VastaaPoista